راهنمای کامل راه اندازی فروشگاه اینترنتی موبایل

یکی از راه های فروش موبایل، راه اندازی فروشگاه اینترنتی موبایل می باشد که از ملزومات جامعه امروزی می باشد. اگر شما هم فروشگاه موبایل دارید، حتما دیده اید که فروشتان مثل سابق نیست.

امروزه موبایل به یکی از ابزار ضروری زندگی ما تبدیل شده است. در این نوشته از مدیر ابزار برای شما درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم و به شما درباره اصول اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی موبایل و امکاناتی که باید در فروشگاه اینترنتی موبایل خود قرار دهید، مطالبی بگوییم.

دوره طراحی فروشگاه اینترنتی

چرا فروشگاه اینترنتی موبایل راه اندازی کنیم؟

با توجه به این که تمامی کلاس های مدارس و دانشگاه ها با شیوع ویروس کرونا مجازی شده اند، به طبع خریداران موبایل هم نسبت به سال های قبل بیشتر شده است. و با توجه به این شرایط اکثر مردم برای خرید موبایل ترجیح می دهند به صورت اینترنتی آن را خریداری کنند.

اگر شما به محصولات پرفروش سایت دیجی کالا نگاهی بیاندازید میبینید که جدیداً یکی از محصولاتی که به این لیست افزوده شده، انواع موبایل ها می باشد که این مورد نشان دهنده این است که بیشتر خریداران به صورت اینترنتی آن را خریداری می کنند. پس با این حساب راه اندازی فروشگاه اینترنتی موبایل می تواند فروش شما را چندین برابر کند.

یکی از مزایای مهم راه اندازی وبسایت فروشگاهی موبایل این است که می توانید با گرفتن مجوز های لازم و نماد اعتماد الکترونیکی، اعتماد خریداران را نسبت به خرید از سایت خودتان جلب کنید. علت این اعتماد آسوده بودن خیال مشتری نسبت به خرید خود است زیرا که موبایل یک وسیله گران محسوب می شود و مشتری هنگام خرید اینترنتی دقت بیشتری به خرج می دهد.

چقدر زمان برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی موبایل لازم است؟

راه اندازی فروشگاه اینترنتی موبایل

فکر میکنید راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر زمان نیاز دارد؟ شاید با خود بگویید حد اقل دو هفته نیاز دارید تا فروشگاه اینترنتی موبایل خود را راه اندازی کنید. اما اینطور نیست.

شما می توانید با دانلود دوره رایگان راه اندازی فروشگاه اینترنتی سایت مدیر ابزار، در عرض حداکثر سه روز فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید و آن را به یک درگاه پرداخت وصل کرده و فروش خود را شروع کنید.

بررسی مراحل راه اندازی فروشگاه آنلاین موبایل

هزینه راه اندازی فروشگاه آنلاین موبایل

برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی موبایل چقدر هزینه لازم است؟ مسلما یکی از چالش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی، هزینه راه اندازی آن می باشد.

این مسئله بستگی به روش راه اندازی شما دارد. مثلا اگر بخواهید با وردپرس وبسایت خود را راه اندازی کنید، شما باید یک هاست، یک دامنه و یک قالب فروشگاهی مناسب تهیه کنید که هزینه آن ها حداکثر 800 هزار تومان خواهد شد که یکی از کم هزینه ترین روش های راه اندازی وبسایت نسبت به امکانات آن میباشد.

از ما مشاوره رایگان بگیرید و با کمترین هزینه یک فروشگاه موبایل حرفه ای راه اندازی کنید: به بخش مشاوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی مراجعه کنید.

اما اگر طراحی 0 تا 100 فروشگاه اینترنتی خود را به شرکت های طراحی سایت بدهید و بخواهید به روش کدنویسی و برنامه نویسی از پایه وبسایت شما را راه اندازی کنند، باید بین 3 الی 10 میلیون تومان هزینه کنید.

البته لازم به ذکر است که مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی به روش وردپرس نسبت به کد نویسی بیشتر است. مثلا اگر نیاز باشد یک امکان خاصی را در سایت خود قرار دهید می توانید با کمترین هزینه و با نصب یک افزونه ساده و ارزان ، آن را به وبسایت خود اضافه کنید.

اما در روش کدنویسی اختصاصی این کار بسیار دشوار است و شما خودتان اگر دانش برنامه نویسی نداشته باشید نمی توانید این امکانات و تغییرات را در سایت خود ایجاد کنید و حتما باید مبلغی را (بین چند صد هزار تا چند میلیون تومان) به شرکت طراح سایت بدهید تا امکانات مورد نظر شما را در سایت شما قرار دهند.

فروشگاه اینترنتی موبایل

نکاتی مهم برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی موبایل

راه اندازی فروشگاه اینترنتی فقط قدم اول برای کسب درآمد از اینترنت بود برای اینکه فروش خود را روز به روز بالا برده و مشتریان جدیدی برای خود جذب کنید، این چند نکته مهم را به یاد داشته باشید.

1- در کنار موبایل، لوازم جانبی هم بفروشید

مشتریانی که می خواهند از شما موبایل بخرند مسلما لوازم جانبی آن ها را هم می خرند. می شود گفت تمامی کسانی موبایل می خرند، یک قاب و یک گلس ضد خش هم برای موبایل خود تهیه می کنند. به همین خاطر می توانید با قرار دادن لوازم جانبی موبایل هم باعث افزایش فروش آن شوید.

همیشه تعداد زیادی لوازم جانبی در فروشگاه خود موجود داشته باشید تا این کار باعث شود خیلی راحت فروشتان افزایش یافته و درآمد بالایی کسب کنید.

2- برای مشتریان خود ارسال رایگان در نظر بگیرید

همه افراد از کلمه رایگان استقبال می کنند و محصولی را که بخشی از هزینه آن رایگان است را زودتر خریداری می کنند. بیشتر فروشگاه های اینترنتی سفارشاتی را که مثلا بالای 100 هزار تومان باشند را، به صورت رایگان ارسال می کنند. با توجه به این که موبایل هم یک وسیله گرانی است، می توانید برای جذب مشتری از این گزینه استفاده کنید.

3- با محتوای خوب فروشگاه خود را معرفی کنید

یکی از راه هایی که مشتریان شما زودتر سایت شما را پیدا کنند و از شما خرید کنند، این است که در رتبه های اول نتایج گوگل، سایت شما را مشاهده کنند.

زمانی که مشتری کلمه “خرید موبایل” را در گوگل جستجو می کند، وارد اولین سایت میشود. پس شما هم باید سایت خود را به رتبه اول برسانید. برای محقق شدن این مورد شما باید تولید محتوای بهتر و کامل تری را نسبت به رقبای خود برای سایت خود انجام دهید.

شما باید تولید محتوا و سئوی فروشگاه اینترنتی موبایل خود را جدی بگیرید. مثلا باید با قرار دادن مطالب جذاب و آموزنده در سایت خود درباره موبایل و لوازم جانبی، نحوه تشخیص لوازم اصل از تقلبی، مراقبت های مهم از موبایل و هزاران مطلب جذاب دیگر، مشتریان را از طریق نتایج گوگل به سایت خود وارد کنید و آن ها را به مشتری تبدیل کنید.

تولید محتوا انواع مختلفی دارد که نمی خواهیم در این مطلب به طور کامل آن ها را توضیح دهیم فقط به معرفی آن ها بسنده میکنیم.

  • محتوای متنی
  • محتوای ویدئو
  • محتوای تصویری
  • محتوای صوتی

4- از سایت هایی مثل ایمالز و ترب کمک بگیرید

اگر از آن دسته افرادی هستید که بیشتر خرید های خود را از اینترنت انجام می دهید، قطعا با سایت های ایمالز و ترب آشنا هستید. این سایت ها در واقع نوعی موتور جستجوی محصول هستند که قیمت محصولات را نشان می دهند.

مشتریان در این سایت ها می توانند مناسب ترین قیمت محصولات را پیدا کنند. شما هم می توانید از این سایت ها استفاده کنید و مشتریان خود را افزایش دهید؛ به این صورت که با قرار دادن محصولات خود در این سایت ها، کاربران اینترنت با دیدن آن محصول وارد سایت شما شده و از محصولات شما بازدید و خرید می کند.

افزایش فروش فروشگاه اینترنتی موبایل

امکاناتی که باید در فروشگاه اینترنتی موبایل باشد

با توجه به این که موبایل یک وسیله ای است که تنوع بالایی دارد و پیدا کردن یک نمونه خاص آن کاری دشوار است، باید این فرایند را برای مشتریان راحت تر کنیم. در ادامه برای شما تعدادی از مهم ترین امکاناتی که باید در این نوع فروشگاه ها قرار دهید را معرفی خواهیم کرد.

1- جستجوی پیشرفته و فیلتر حرفه ای محصولات

اولین و مهم ترین قابلیت که باید در فروشگاه اینترنتی موبایل قرار دهید، امکان جستجو و فیلتر پیشرفته محصولات می باشد. چون اکثر افرادی که به فروشگاه شما مراجعه می کنند، هدفشان پیدا کردن یک نوع و مدل خاصی از موبایل و یا براساس ویژگی هایی مانند رنگ و میزان حافظه است. به همین خاطر شما حتما باید امکان جستجوی پیشرفته را در سایت خود قرار دهید.

2-امکان مقایسه محصولات

بیشتر کسانی که می خواهند از اینترنت موبایل بخرند، می خواهند چند نمونه موبایل را با هم مقایسه کنند و با این روش انتخاب بهتر و دقیق تری داشته باشند. مقایسه کردن موبایل در فروشگاه های فیزیکی خطرات و آسیب های زیادی را می تواند به دستگاه های تلفن همراه وارد سازد در صورتی این اتفاق در فروشگاه های آنلاین موبایل به صفر می رسد. این امکان باعث می شود کسانی که قصد مقایسه محصولات را دارند هم به سایت شما مراجعه کنند که این کار باعث می شود ورودی سایت شما نیز افزایش یابد.

3- بررسی تخصصی محصولات

همه دوست دارند شخصی مشخصات و کارایی های موبایل مورد نظرش را کامل توضیح دهد تا ابهامی در خرید نداشته باشد و شما می توانید این امکان را در فروشگاه اینترنتی موبایل به راحتی ایجاد کنید تا مشتریان شما بتوانند قبل خرید، موبایلی را که قصد خرید آن را دارند را به طور کامل و تخصصی تر بررسی کنند.

بررسی تخصصی انواع مختلفی می تواند داشته باشد. باری مثال می توانید آن را به صورت متنی در سایت خود قرار دهید یا می توانید از تجربه کار با دستگاه و مشخصات آن فیلم گرفته و به عنوان بررسی ویدئوی در سایت فروشگاهی خود برای مشتریان و بازدید کنندگان قرار دهید.

جمع بندی

با توجه به افزایش استفاده افراد جامعه و برگزاری کلاس ها یا سمینار های آنلاین، خرید موبایل هم افزایش یافته که این اتفاق موجب راه اندازی فروشگاه اینترنتی موبایل بیشتر از قبل شده است. اما این نکته را هم در نظر بگیرید که بالا رفتن خرید موبایل به صورت آنلاین باعث می شود که رقابت در این حوزه هم بیشتر شود. بنابراین فروشگاهی می تواند در بین رقبا موفق باشد و کاربران زیادی را جذب کند که، امکانات و محتوای سایت خود را براساس خواسته کاربران و خریداران ایجاد کند.

در این مطلب به شما درباره اصول راه اندازی فروشگاه اینترنتی موبایل و انواع امکانات مهمی که باید در سایت فروشگاهی خود قرار دهید و چه نوع محتوایی را می توانید برای جذاب تر شدن آن تولید کنید، توضیح دادیم. آیا شما هم صاحب فروشگاه اینترنتی موبایل هستید؟ یا قصد راه اندازی آن را دارید؟ لطفا تجربیات و پیشنهادات خود را درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی موبایل با ما و کاربران عزیز سایت مدیر ابزار در میان بگذارید.

علی ذکاوت

چند سالی هست که در حوزه سئو و تولید محتوا کار میکنم و بیشتر فعالیتم مربوط به دیجیتال مارکتینگ است و علاقه زیادی به یادگیری در این زمینه دارم

دیدگاهها

نظر: