راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

به نظر شما چطور یک فروشگاه اینترنتی لباس قابل راه اندازی است؟

شاید شما هم صاحب یک فروشگاه لباس در هر جای این شهر هستید؛ در روز چند مشتری وارد مغازه‌ شما می ‌شوند؟! 100 مشتری؟ 250مشتری؟ اصلا از افرادی که مراجعه می کنند چه تعداد با دست پر و به قصد خرید از فروشگاه خارج می ‌شوند؟ در این نوشته از مدیر ابزار برای شما نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس را شرح داده ایم.

اگه زودتر میخوای به جواب سوالات برسی و فروشگاه اینترنتی لباس خودت رو راه اندازی کنی، بیا بخش مشاوره رایگان فروشگاه اینترنتی: ورود به بخش مشاوره رایگان راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر به فرض در بهترین حالت دارای اجناسی باب میل همه هم باشید، لازمه اینکه فروش‌ تان بالا برود این است که در فروشگاه حتما حاضر باشید، یا نه یک فروشنده استخدام و هزینه پرداخت کنید. یعنی اگر یک روز به هر علتی مانند سفر، کسالت، تعطیلی به خاطر مناسبتی، مجبور باشید فروشگاه را تعطیل کنید، پس در اصل آن روز هیچ فروشی نخواهید داشت.

دوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

اگر به شما راهی نشان دهیم که نه تنها در روزهای تعطیل بلکه در خواب هم بتوانید بفروشید، باز نظرتان چیست؟! اضافه بر این ، تعداد مشتریان شما تعدادی نامحدودی و از همه جای کشور می‌ تواند باشد. یا شاید جزو دسته دوم هستید ؛ که اصلا فروشگاه پوشاکی ندارید و با حداقل سرمایه می‌خواهید کسب و کارتان را  در زمینه فروش لباس گسترش دهید.

المان فروشگاه اینترنتی لباس با پس زمینه نارنجی

ما یک پیشنهاد برای هر دو دسته فوق داریم، و آن هم چیزی نیست جز راه اندازی فروشگاه اینترنتی. زیرا  برای کسب درآمد از آن، نه محدودیتی در بحث جغرافیا برایتان تعریف شده است، نه محدودیت در زمان و نه در تعداد مشتری. در یک جمله: شما این امکان را دارید که محصولتان را در هر مکان و زمان ، به هر تعداد مشتری که مراجعه کنند، بفروشید.

در ادامه این مطلب، قصد داریم روش‌های فروش آنلاین لباس و از همه مهمتر راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس را به شما آموزش دهیم و با کمک آن، به راحتی به درآمد های بالا برسید.

آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی لباس

آیا راه ‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی لباس فکر خوبی است؟

نیاز به لباس و پوشاک برای همه افراد، همواره از ابتدای آفرینش انسان وجود داشته، دارد و خواهد داشت؛ پس تقاضا و نیاز آن هیچ وقت از بین نخواهد رفت . حتی اگر این گونه هم نبود؛ خودتان باید این نیاز را برای دیگران ایجاد کنید. اما به هر جهت کارتان آسان است و مطمئن باشید، اگر فروشگاه خوبی راه اندازی کنید، می‌ توانید فروش خوبی داشته باشید.

شاید مشتریان تا چند سال قبل برای خریدن  پوشاک به‌ شکل آنلاین وسواس به خرج می ‌دادند؛ اما امروز با مشاهده درآمد بالای فروشگاه‌هایی مثل دیجی استایل می ‌بینیم، که افراد حتی لباس های خود را هم خیلی راحت، به صورت  آنلاین می ‌خرند. برتری دادن به جای وقت گذراندن در ترافیک های سنگین، در منزل خود روی کاناپه لم داده ‌اند و با دیدن مدل های شما خرید خود را انجام دهند.

اگر خودتان الان یک فروشگاه دارید، که هیچ ، پس مشکلی  از لحاظ تأمین محصول ندارید، اما اگر تازه می خواهید یک کسب و کار فروشگاهی راه اندازی کنید و محصولی ندارید، چطور؟

شما ابتدا سایت ‌تان را راه اندازی کنید و روی آن به صورت جدی  کار کنید. بعد از مدت زمانی که محتوای باکیفیت و خوبی در آن گذاشتید و ظاهر آن را به صورت اصولی  درست کردید، به احتمال زیاد جایگاه خوبی در گوگل برایتان می ‌گیرد. خب الان شما یک سایت دارید که رتبه خوبی در محصولات مشابه دارد. پس حالا راحت قادرید با تأمین کنندگان وارد مذاکره شوید. این هم از تأمین و تهیه محصول برای فروشگاهتان.

یک نکته که قابل بیان است به جای اینکه از همان ابتدای کار ، با تنوع بسیاری از محصولات شروع کنید، یک بخش کوچکی از مشتریان را مورد هدف قرارا دهید. برای مثال با فروش لباس کودک شروع کنید؛ یا لباس برای خانم ‌های باردار ، یا فقط لباس‌ برای مردان و زنان بفروشید. این کار که همان نیچ مارکتینگ نام دارد ، در شروع بسیار دارای موفقیت خواهد بود.

خب حالا که تصمیم دارید، فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید؛ ما یک راه خوب که تا رسیدن به درآمد پیش بروید، را به آموزش می ‌دهیم.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

اگر این مراحل را طی کنید، در پایان  صاحب یک فروشگاه اینترنتی پرفروش و حرفه‌ لباس خواهید بود؛ البته به شرط ی که هیچ یک از مرحله‌ را دور نزنید! و همۀ را یک به یک انجام دهید.

ایجاد و خرید یک سایت فروشگاهی

قبل از هر چیز باید یک بستر خوب برای فروشگاه ‌تان در نظر بگیرید. به جای درگیر کردن شما با روش‌ های پیچیده طراحی سایت ، یک روش بسیار ساده برای ساخت فروشگاه را به شما آموزش می ‌دهیم.

 انتخاب قالب مناسب برای فروشگاه اینترنتی

سایت ‌تان نیز مثل همان فروشگاه بازار، به یک دکور و رنگ زیبا احتیاج دارد. قسمتی از ظاهر سایت ‌تان را قالب انتخابی شما تشکیل می دهد.

 گذاشتن محصولات در فروشگاه

حالا وقت آن رسیده تا محصولات خود را در ویترین فروشگاه‌ بچینید. زیرا افراد از نزدیک نمی توانند محصول شما را  ببیند، پس باید به طور واضح و دقیق اطلاعات کافی از آن را در اختیارشان قرار دهید. این اطلاعات می تواند شامل تصاویری مناسب و باکیفیت از محصول، مقایسه محصولات، توضیحات محصول و…باشد.

محتوای متنی که می نویسید یعنی توضیحات محصول به شکلی که هم گوگل و هم مشتری دوست دارد؛! پس روی سئوی سایت‌ تان نیز به طور جدی کار کنید. به شما پیشنهاد می کنیم علاوه بر توضیحات برای هر صفحه از محصول، بلاگ هم داشته باشید.

انتخاب اسم و لوگو برای فروشگاه اینترنتی

آیا فکر کردید که دوست دارید مشتریان، فروشگاه تان را با چه اسمی بشناسند؟

هر فروشگاهی ، باید دارای یک اسم باشد. در صورت بهتر شما می ‌توانید برای فروشگاه‌ خود یک لوگوی جذاب هم در نظر بگیرید تا مشتریان با دیدن آن به یاد شما بیفتند. لوگو هر فروشگاه اینترنتی‌ در عین سادگی، باید به کسب و کار شما هم مربوط باشد و هم به‌ آسانی در ذهن مشتری جا بیفتد.

استفاده از تکنیک و روش ‌های فروش و مارکتینگ فروشگاه

در این مرحله فروشگاه ‌ برای فروش حاضر است. اما مشتری از کجا باید بداند شما یک فروشگاه اینترنتی لباس دارید؟ پس الان موقع آن شده که خودتان فروشگاه را به دیگران معرفی کنید. به نظر شما این کار چطوری امکان دارد؟ با کمک روش ‌های بازاریابی اینترنتی مانند تبلیغات گوگل، سئو،  تبلیغات و فعالیت در بازاریابی محتوا و شبکه ‌های اجتماعی.

هیچ گاه  نباید انتظار داشته باشید، بلافاصله بعد از راه اندازی کردن فروشگاه، سیل عظیمی از مشتری به سمت‌ شما بیاید. اگر این گونه بود، الان هیچ فرقی بین فروشگاه‌ های کم فروش و پرفروش وجود نداشت. مسئله مهم این است که خود شما انتخاب می‌ کنید، فروشگاه تان موفق باشید یا نه!

ویژگی‌ های یک فروشگاه اینترنتی موفق لباس

هر فروشگاه پرفروش و موفقی که می ‌بینید، حتما ویژگی‌ و خصوصیات زیر را دارد. پس شما هم اگر تصمیم دارید صاحب یکی از این فروشگاه ‌ها باشید، رعایت نکات زیر لازم و ضروری به نظر می رسد.

فروشگاه اینترنتی لباس

سایت ‌تان در اینترنت با هر دستگاهی قابل دسترسی باشد

مشتری دوست دارد، همین جور که در تاکسی ، مترو یا تخت خواب است، با موبایل خود لباسی را که پسندید سفارش دهد. پس سایت شما باید هم در تلفن همراه یا تبلت و هم در لپ تاپ به همان خوبی دسکتاپ نمایش داده شود؛ این همان طراحی به صورت ریسپانسیو سایت است، که بسیار لازم و  واجب است.

 سایت شما ریسپانسیو باشد.

مشتری به این علت، خرید آنلاین را انتخاب کرده؛ که انجام آن آسان است. حالا اگر این راه هم  برایش سخت و دشوار کنید، بی خیال خرید از فروشگاه اینترنتی شما می ‌شود و ممکن است برای خرید  رقیبتان را انتخاب کند.

بهتر است ظاهری ساده‌ برای سایت‌ خود انتخاب کنید؛ که از یک  دسته ‌بندی‌های مشخص برای محصولات برخوردار باشد؛ به طوری که مشتری با اولین ورود به سایت گیج و آشفته نشود. همین طور تا حد امکان مراحل خرید را در کوتاه  زمان طی کند؛ وگرنه از خرید کردن خود  منصرف می ‌شود. برای  مثال برای یک فروشگاه اینترنتی لباس، گرفتن اطلاعات سفارش و آدرس، شماره تماس  مشتری را از او بگیرید.

 قسمتی برای نوشتن نظرات کاربران داشته باشید

سهمی از سایت فروشگاهی، که مشتریان به میزان زیادی آن را دوست دارند؛ چون بیشتر از شما، به نظرات مشتریان  اعتماد می ‌کنند. پس حتما قسمتی از صفحه محصولتان سایت خود را برای آن اختصاص دهید.

 نماد اعتماد داشته باشد.

نماد اعتماد الکترونیکی

این واضح است که مشتری که شما را نمی ‌شناسد، مکان فروشگاه‌ تان هم که مشخص نیست. پس از کجا باید با اعتماد از شما خرید کند؟! به احتمال زیاد اولین کاری که انجام می‌ دهند؛ این است که در قسمت پایین صفحه فروشگاه به دنبال نماد اعتماد الکترونیک می‌ گردند.

سایت سرعت بالایی داشته باشد

مشتری آنلاین در اکثر موارد کم حوصله است. اگر سایت بیشتر از 3 یا 4 ثانیه طول بکشد و دیر بالا بیاید ، مطمنا آن را بسته و به سراغ فروشگاه بعدی می ‌رود. شاید از خود بپرسید، چطور سرعت سایت‌ تان را باید بهینه و صحیح شود؟ مهم تر از همه استفاده کردن از یک سیستم ساخت سایت به شکل استاندارد است.

 محتوای مفیدی در سایت قرار داده و منتشر کنید

چرا همه افراد  روی نوشتن محتوا تأکید دارند؟ زیرا  هم مشتری آن را باید بپسندد و هم در جستجوی گوگل دارای رتبه و امتیاز شود! منظور ما  از محتوا، همان توضیحات محصولات در هر صفحه است و هم محتوا های کامل و مفیدی که در قسمت بلاگ سایت ‌تان قرار می‌ دهید. این متن و محتوا ها اگر برای کاربر مفید واقع شود، حتما تأثیر بسیار زیادی در بالا آمدن سایت ‌تان در گوگل دارد و مشتریان زیادی برایتان جذب می کند.

 چرا رتبه سایت من در گوگل افزایش نمی یابد؟

تعدادی  از مشتریان ما، انتظار دارند به محض ساختن فروشگاه، سایت‌ آنها در صفحه گوگل و لینک‌های اول دیده شود! بگذارید به طور واضح و شفاف روشن تان کنیم، بالا آمدن سایت  زمان زیادی می ‌برد و باید در یک زمان  صبور باشید. برای بالا آمدن هر فروشگاهی در گوگل باید روی سئوی آن حتما کار کنید. یا اگر هزینه برای شما اصلا اهمیت ندارد، از تبلیغات گوگل (گوگل ادز) استفاده کنید.

جمع بندی

امروزه با گسترش اینترنت در ایران و جهان باعث شده تا اکثر خرید های مردم به صورت اینترنتی انجام شود. یکی از فروشگاه هایی که می توان محصولات آن را به صورت آنلاین خریداری کرد، فروشگاه اینترنتی لباس می باشد.

در این نوشته برای شما درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس صحبت کردیم که اصول راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس به صورت است و یک فروشگاه اینترنتی لباس باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد.

آیا شما هم فروشگاه اینترنتی لباس دارید و محصولات خود را در آن به فروش می رسانید؟

چه تجربه ای از فروش محصولات خود به صورت آنلاین دارید؟ خوشحال می شویم نظرات و تجربیات ارزشمند خود را برای ما و همراهان سایت مدیر ابزار ارسال

حمیدرضا نوروزی

چند سالی هست که تو کار نویسندگی و تولید محتوا هستم و همیشه سعی میکنم دانش و مهارتم رو افزایش بدم

دیدگاهها

نظر: