راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون سرمایه در سال 1400

این روزه ها همه می توانند از اینترنت درآمد های بالایی را کسب کنند. شاید اگر این جمله را چند سال سال می شنیدید باور آن برای شما سخت بود. در این مطلب از سایت مدیر ابزار برای شما 10 ایده عالی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون سرمایه را معرفی خواهیم کرد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون سرمایه اولیه، یکی از مزایای اینترنت است که می تواند شما را به درآمد بالایی برساند. شما می توانید از این مزیت برای شروع شغل دوم هم استفاده کنید. البته شما باید قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی توانایی ها

راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون سرمایه

روش های زیادی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون سرمایه وجود دارد که شما می توانید براساس مهارت و علاقه خود یکی از آن ها را شروع کنید و با تلاش مستمر و پشتکار بالا آن را به درآمد بالا برسانید. در ادامه 10 ایده عالی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برای شما معرفی خواهیم کرد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

1- فروش دوره های آموزشی

آموزش همیشه پولساز است. یکی از بهترین ایده هایی که می توانید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی از آن استفاده کنید، آماده سازی و فروش دوره های مختلف آموزشی در فروشگاه اینترنتی خودتان است. اگر شما در یک یا چند زمینه تخصصی دارید و می دانید که برای تعدادی از افراد جامعه می تواند این تخصص شما مفید باشد، می توانید آن را به یک دوره آموزشی تبدیل کرده و به فروش برسانید.

سرمایه لازم برای تهیه دوره های آموزشی تقریبا صفر است و تنها چیزی که برای آماده سازی آن نیاز دارید یک دستگاه دوربین فیلم برداری  و یا تلفن همراه با دوربین با کیفیت و یک محیط مناسب برای ضبط آموزش ها است.

البته به این نکته هم باید توجه کرد که ابزار های لازم برای هر آموزش متفاوت است و یا برخی از ابزار مورد نیاز نیست. مثلا برای آموزشی که قرار است ضبط از صفحه کامپیوتر باشد نیازی محیط مناسبی نیست.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

2-آموزش آنلاین از طریق وبینار

شما می توانید دانش و تخصص خود را به صورت سمینار اینترنتی به مردم منتقل کنید. می شود با راه اندازی یک وبسایت و ارائه آموزش های آنلاین مختلف در آن درآمد کسب کرد. همچنین می توانید ویدئو وبینار های ارائه شده را ضبط کنید و آن ها به عنوان بسته آموزشی به فروش برسانید.

بهترین نمونه سایت های ارائه دهنده وبینار، سایت ایسمینار می باشد که می توانید محتوا و امکانات آن را مشاهده کرده و در وبسایت خود آن ها را قرار دهید یا حتی می توانید با کمی تغییر آن ها را بهتر کنید.

3- همکاری در فروش

یکی از پر درآمد ترین روش های کسب درآمد از اینترنت که در جهان توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد، همکاری در فروش یا Affiliate Marketing می باشد. همکاری در فروش به این صورت است که شما فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی می کنید ولی محصولی برای فروش ندارید؛ در این صورت می توانید محصولات فروشگاه های اینترنتی مشهور مانند دیجی کالا را در سایت خود قرار دهید و با هر فروش محصول درصدی را از سایت تامین کننده در یافت کنید.

در واقع شما با کمترین هزینه می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید و فقط با پشتکار و حوصله و دانش بازاریابی به درآمد های عالی برسید.

 

4- تولید پادکست یا کتاب صوتی

خیلی از افراد دوست دارند برای افزایش تمرکز حین کار صوت گوش دهند و یا وقت مطالعه و کتاب خواندن ندارند و ترجیح می دهند به کتاب صوتی گوش دهند و مطالب آموزنده ای را به صورت گوش دهند. اگر صدای خوبی دارید می توانید با ضبط و فروش پادکست های سفارشی یا کتاب صوتی از آن کسب درآمد کنید.

برای شروع اینکار می توانید در ابتدا یک میکروفون با کیفیت تهیه کنید و با موبایل خود ضبط را شروع کنید و بعد از مدتی که درآمدی کسب کردید، می توانید ابزار های حرفه ای تری بخرید و روز به روز مهارت و درآمد خود را افزایش دهید.

5-فروش طرح های گرافیکی

اگر در زمینه طراحی گرافیکی تخصص دارید این گزینه هم می تواند برای شما کسب درآمد ایجاد کند. این روز ها طرح های گرافیکی در تمامی زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد که شما می توانید از این فرصت به نفع خود استفاده کنید  از مهارت هایی که قبلا در زمینه طراحی گرافیک با نرم افزار های مختلف کسب کرده اید، درآمد کسب کنید.

فقط کافی است یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید و طرح های گرافیکی خود را به صورت لایه باز در آن قرار دهید و بفروشید.

از جمله طرح هایی که می توانید آن ها را در فروشگاه اینترنتی خو به فروش برسانید عبارت اند از:

  • طراحی لوگو و نشانه
  • طراحی پوستر
  • طراحی بنر های تبلیغاتی
  • طراحی بسته بندی محصولات
  • طراحی کارت ویزیت و ست اداری
  • طراحی بنر ها متحرک تبلیغاتی
  • انواع کارت های دعوت

کسب درآمد از عکاسی

6- کسب درآمد با عکاسی

اگر از آن دسته افرادی هستید به عکاسی علاقه زیادی دارید می توانید از این علاقه خود کسب درآمد کنید. شما می توانید با تهیه یک دوربین عکاسی و کمی خلاقیت عکس های زیبایی را به ثبت برسانید و آن ها در سایت فروشگاهی خود به فروش برسانید.

علاوه بر فروش آثار خود می توانید دوره های مختلف آموزش عکاسی را آماده کنید و از آن ها نیز درآمد زیادی کسب کنید. در واقع سرمایه شما در این راه، تخصص و دانش شماست و شما نیاز به سرمایه های دیگری ندارید.

7- ارائه خدمات مشاوره آنلاین

شما می توانید به عنوان یک مشاور آموزش دیده، به مشتریان خود مشاوره کارآمد بدهید. این می توانید مشاوره در زمینه کسب و کار، مشاوره فنی، مشاوره ورزشی یا هر نوع مشاوره ای باشد. شما با راه اندازی یک سایت می توانید و قرار دادن اطلاعات مفید و داستان تجربیات خود، راحت تر اعتماد مشتریان خود را جلب کنید.

تفاوت مهم ارائه مشاوره از طریق اینترنت با حضوری در این است که می توانید به راحتی با برقراری ارتباط تصویری، به مشتریان در سایر شهر ها هم مشاوره دهید. همچنین می توانید در سایت های مشاوره عضو شوید تا شما را به مشتریان برسانند و از درآمد شما درصدی کمیسیون کسر کنند.

8- فروشگاه اینترنتی کتاب الکترونیکی

امروزه بیشتر افراد به دلایل مختلفی مانند مشغله زیاد و کمبود وقت ترجیح میدهند به جای رفتن به کتابخانه خواندن کتاب فیزیکی، نسخه الکترونیکی آن را در موبایل یا کامپیوتر خود بخوانند. شما ی توانید با کمترین سرمایه کتاب های الکترونیکی را آماده کنید و آن ها را در سایت فروشگاهی خود به فروش برسانید.

رقبای شما در این زمینه بیشتر از سایر کسب و کار هاست اما شما می توانید با به کارگیری روش های متفاوت و قرار دادن کتاب های الکترونیکی با کیفیت و مشهور، از رقبای خود پیشی بگیرید. شما باید کتاب هایی در زمینه های مختلف در سایت خود قرار دهید تا همه افراد سلایق مختلف به سایت شما مراجعه کنند. برای اینکه سریع تر فروشگاه اینترنتی خود را رشد دهید باید ابتدا کتاب های معروف را در سایت خود قرار دهید.

9-فروش محصولات مجازی

یکی از بهترین ایده های راه اندازی فروشگاه اینترنتی می تواند تولید و فروش محصولات مجازی باشد. البته در بالا به یکی از انواع محصولات مجازی تحت عنوان طرح های گرافیکی اشاره شد اما تنوع محصولات مجازی زیاد است در ادامه به انواع این نوع محصولات  اشاره می شود.

  • قالب های لایه باز فتوشاپ، ایلستریتور، پریمیر، افتر افکت و دیگر نرم افزار ها
  • قالب های پاورپوینت
  • پروژه های آماده تدوین فیلم
  • قالب های وبسایت
  • افزونه های وردپرس
  • پریست آماده فتوشاپ
  • نرم افزار موبایل و ویندوز

آیا هیچ سرمایه ای برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی نیاز نیست؟

این سوال یکی از سوالاتی است که بیشتر کسانی هنگام راه اندازی فروشگاه اینترنتی می پرسند. اگر بخواهیم به این سوال پاسخ درست بدهیم باید بگوییم که راه اندازی فروشگاه اینترنتی هیچگاه با سرمایه صفر امکان پذیر نیست زیرا شما قطعا در ابتدای راه اندازی به خرید هاست و دامنه و قالب نیاز خواهید داشت.

حدود هزینه خرید این سه مورد که جزو مراحل اولیه راه اندازی فروشگاه اینترنتی است، مبلغی بالغ بر 500 هزار تومان میباشد. و به این نکته هم توجه داشته باشید که برای موفق شدن و رشد فروشگاه اینترنتی نباید از هزینه کردن هراس داشته باشید زیرا اگر در مسیر درست هزینه کنید ، چند برابر آن را دریافت خواهید کرد.

جمع بندی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی بدون سرمایه از مباحثی است که با توجه شرایط کنونی اقتصادی کشور، بیشتر مورد بررسی افراد قرار می گیرد. در این نوشته برای شما 9 مورد از ایده هایی که می توانید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی از آن ها استفاده کنید.

شما قصد دارید چه نوع فروشگاه اینترنتی را راه اندازی کنید؟ یا چه نوع فروشگاهی را راه اندازی کرده اید؟ خوشحال می شویم تجربیات و پیشنهاد های خود را با ما و همراه عزیز مدیر ابزار به اشتراک بگذارید

علی ذکاوت

چند سالی هست که در حوزه سئو و تولید محتوا کار میکنم و بیشتر فعالیتم مربوط به دیجیتال مارکتینگ است و علاقه زیادی به یادگیری در این زمینه دارم

دیدگاهها

نظر: