درآمد راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

یکی از مهم ترین و متداول ترین سوالاتی که افراد قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی می  پرسند، میزان درآمد راه اندازی فروشگاه اینترنتی می باشد. در این مطلب از سایت مدیر ابزار برای شما درباره درآمد راه اندازی فروشگاه اینترنتی توضیحاتی بدهیم و همچنین عوامل موثر بر درآمد فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم. درآمد فروشگاه اینترنتی یک موضوع کاملا متغیر بوده و به سرمایه و بستگی دارد. در واقع میزان تلاش و توانایی ها و مهارت های شماست که می تواند درآمد فروشگاه اینترنتی که راه اندازی کرده اید را تضمین کند.

درآمد فروشگاه اینترنتی حدودا چقدر است؟

درآمد فروشگاه اینترنتی می تواند براساس محصول  و مشتریان هدف شما متغیر باشد یعنی شما اگر در فروشگاه اینترنتی خودتان محصولاتی را میفروشید که از هر سن و قشر جامعه آن را خریداری می کنند، مسلما درآمد شما نیز بالا خواهد خواهد البته این به این معنا نیست که اگر محصول شما برای افراد خاص می باشد پس درآمد  شما پایین است. مثلا اگر شما فقط محصولات مربوط به خانه و آشپزخانه می فروشید مسلما درآمد شما نسبت به فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی بالا خواهد بود زیرا طیف مشتریان شما بسیار گسترده تر  از مشتریان تجهیزات پزشکی است.

دلیل کاهش درآمد فروشگاه اینترنتی

میزان درآمد فروشگاه اینترنتی به صبر و تلاش شبانه روزی شما بستگی دارد و هر چه شما در این مسیر بیشتر تلاش کنید درآمد شما نیز بالا می رود. برای مثال فروشگاه اینترنتی وجود دارد که درآمد آن به بیش از 200 میلیون تومان میرسد( البته به جز فروشگاه های بزرگی مثل دیجی کالا که درآمد آن ها به 2 میلیارد تومان در روز هم می رسد!) و در مقابل آن فروشگاه اینترنتی وجود دارد که به خاطر بازاریابی و مشتری مداری ضعیف به ماهی 2 میلیون تومان هم نمیرسد.

امروزه دیگر نیازی نیست برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با درآمد بالا هزینه و زمان زیادی را صرف کنید بلکه می توانید خودتان نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی را یاد بگیرید و در کمتر از یک هفته فروشگاه اینترنتی دلخواه خود را راه اندازی کنید. برای شما یک پیشنهاد فوق العاده داریم. شما می توانید دوره ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی را به صورت کاملا رایگان از سایت مدیر ابزار دانلود کرده و بدون داشتن دانش کدنویسی و برنامه نویسی خیلی سریع فروشگاه اینترنتی خودتان را راه اندازی کنید و تا مرحله نصب درگاه بانکی و آماده فروش شدن پیش ببرید.

خرید سایت فروشگاهی آماده
با کامل ترین امکانات و تحویل فوری !!!

 

درآمد فروشگاه اینترنتی داروی گیاهی و مکمل ورزشی گیاهی

یکی از پروژه های سئویی که چند وقت پیش انجام دادیم، سئو یک فروشگاه اینترنتی داروی گیاهی بود. این فروشگاه بعد از گذشت دو سال به درآمد ماهانه 40 تا 80 میلیون تومان در ماه رسیده بود.

طی صحبتی که با مدیر این سایت داشتیم، برخی از محصولات این سایت علاوه بر فروش بالا، حاشیه سود خوبی نیز داشتند و عملا سایت فقط با فروش چند محصول خاص، بخش عمده ای از این درآمد را ایجاد کرده بود.

بنابراین تیم سئو ما نیز در مرحله اول تمرکز خود را در بهینه سازی صفحات و کیوردهای مربوط به این محصولات گذاشت و نتیجه هم رضایت بخش بود، فروش سایت بعد از چند ما در محصولات ذکر شده افزایش چشمگیری پیدا کرد.

درآمد فروشگاه اینترنتی داروی گیاهی

پس در صورتی که شما نیز قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید، یک پیشنهاد خوب می تواند این باشد که در ابتدا تمرکز خود را روی یک گروه خاص از محصولات یا چند محصول مشخص که فروش و حاشیه سود خوبی دارند بگذارید و از کار کردن روی تعداد بالایی از محصولات و عدم تمرکز، خودداری کنید.

 

چه عواملی بر درآمد فروشگاه اینترنتی موثر هستند؟

در ادامه مطلب می پردازیم به راه هایی که می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی، کاربران عادی اینترنت را جذب کرده و  آن ها را به مشتری تبدیل کنید.

اولین نکته حائز اهمیت، ایجاد حس اعتماد در کاربران می باشد. اگر کاربری احساس کند که سایت شما مورد اعتماد است قطعا به مشتری تبدیل خواهد شد. ما برای شما به طور جداگانه عواملی را که باعث تاثیر گذاری در فروش و درآمد فروشگاه اینترنتی می شود را بررسی کنیم.

1- رابط کاربری و تجربه کاربری

یکی از مهم ترین بخش هایی که برای جذب مخاطب به سایت شما وجود دارد این گزینه است. رابط کاربری به تمامی فعالیت هایی گفته می شود که ما در اختیار کاربر قرار میدهیم و در برابر آن میخواهیم به طور کامل کاربر را با خود درگیر کنیم. در واقع اولین کار هر رابط کاربری علاقه مند کردن کاربر به سایت شما است.

این مورد برای همه ما پیش آمده که یک نرم افزاری را کامپیوتر یا گوشی نصب کرده ایم ولی خیلی زود آ ن را به این علت که نتوانستیم با محیط نرم افزار ارتباط خوبی برقرار کنیم آن را حذف کردیم. این مورد در وبسایت هم به همین شکل است. اگر وارد یک فروشگاه اینترنتی شدید و از ظاهر و محل قرار گیری بخش های آن راضی نبودید قطعا بار دوم به سختی به آن فروشگاه باز می گردید.

2- سرعت سایت

امروزه سرعت انجام کارها در الویت همه می باشد و سرعت بارگذاری سایت هم از این قائده مستثنی نیست. زمانی شما به یک فروشگاه اینترنتی مراجعه می کنید اولین چیزی که شما با آن روبرو می شوید سرعت بارگذاری یا سرعت روند خرید در آن است. اگر این مورد مورد رضایت شما نباشد مطمئنا سایت را ترک کرده و به سایت دیگر می روید.

تاثیر سرعت سایت در میزان درآمد فروشگاه اینترنتی

3- روش های جلب اعتماد مشتریان

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که هر فروشگاه اینترنتی برای افزایش میزان درآمد باید داشته باشد، جلب اعتماد مشتریان است. شما باید به عنوان مدیر فروشگاه اینترنتی وظیفه دارید که اعتماد مشتریان را جلب کنید.

این جلب اعتماد به شیوه های مختلفی می تواند ایجاد شود که بعضی از فروشگاه های اینترنتی با نوشتن برخی جملات تاثیر گذار در سایت، اعتماد کاربران را جلب میکنند که به چند نمونه اشاره می کنیم.

  • با 50 هزار تومان خرید ارسال رایگان
  • با خرید بیشتر از x تومان در قرعه کشی شرکت داده می شوید
  • امکان بازگشت وجه یا مرجوعی کالا در صورت نارضایتی

این جملات باعث می شوند که مشتریان به شما اعتماد کرده و درآمد شما نیز افزایش یابد. شما باید در پیدا کردن راه های جلب اعتماد مشتریان نهایت دقت را داشته باشید تا مشتریانتان به شما بی اعتماد نشوند.

4- تمرکز بر برخی جزئیات فروشگاه اینترنتی

یادتان باشد برای داشتن فروش موفق نیازی به صرف هزینه های هنگفت نیست بلکه می توانید با ایجاد یک سری تغییرات جزئی و تمرکز کردن بر آن‌ها  فروش خود را چند برابر کنید. مثلا در انتخاب رنگ برای فروشگاه اینترنتی از یک رنگ جذاب استفاده کنید. وجود این رنگ جذاب باعث ماندگاری مخاطب در سایت می شود و به دنبال آن محصولات زیادی را مشاهده می کند و خرید های بیشتری را انجام میدهد.

خیلی اوقات کاربر برای خرید یک محصول از چند سایت مختلف دیدن می کند و بعد تصمیم به خرید می گیرد. بنابراین تنها راهی که شما می توانید یک کاربر را مجاب کنید که از شما خرید کند، استفاده از تصاویر، ویدئو ها و یا تصاویر متحرک از محصول می باشد.

5- پشتیبانی فروشگاه اینترنتی

برای داشتن درآمد عالی نباید از پشتیبانی غافل شوید. شما باید به عنوان صاحب فروشگاه اینترنتی پشتیبانی مشتریان خود را جدی بگیرید و با این روش اعتماد آن ها به خود جلب کنید. اصلی ترین موضوعی که باعث می شود شما برای بار دوم از یک فروشگاه اینترنتی خرید کنید، نحوه پشتیبانی آن می باشد. مثلا اگر از یک فروشگاه اینترنتی خرید کرده اید و از سرعت ارسال مرسولات یا پاسخ گویی به موقع آن راضی نبودید، قطعا بار دوم از یک فروشگاه دیگر خرید می کنید.

 

 سه راهکار عالی برای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی

در ادامه می‌ خواهم چند نکته مهم و البته منتخب از این آموزش‌ ها را به شما هم یاد بدهم. نکاتی که همۀ فروشگاه‌ های پرفروش آن را رعایت می‌ کنند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید
هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی چقدر است؟

1- بهینه سازی برای موتور های جستجو

بهینه سازی برای موتور های جستجو یا همان seo به زبان ساده تر همان کارهایی است که بر روی سایت خود انجام می دهید تا وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل به کاربران نمایش داده شود. برای اینکه محصولات‌ شما برای کاربران نشان داده شود، باید سایت‌ تان سئو شده باشد.

بهتر است از همین حالا در کنار فعالیتی که در تولید محتوای محصولات سایت دارید، زمانی را هم صرف مطالعه در مورد سئو و به مرور پیاده سازی آن روی وب سایت خودتان کنید.

2- نیچ مارکتینگ یا بازاریابی گوشه ای

نیچ مارکتینگ صرفا یک راهکار برای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی نیست بلکه، یک تکنیک میانبر برای کوتاه کردن مسیر رسیدن به هدف می باشد. اما این به چه معناست؟ به این معناست که  شما یم توانید به جای ورود به یک بازار شلوغ و پر رقابت، گوشه‌ ای از بازار را گرفته و به مرور در آن پیشرفت کنید. زمانی که شما در یک گوشه بازار فعالیت کنید، بدون این که به سرمایه زیاد نیاز داشته باشید، خیلی زود به یک برند قدرتمند تبدیل شده و به درآمدی می‌ رسید که می تواند در ادامه راه پیشرفت، کمکتان کند. از این جا به بعد می توانید با درآمد و اعتبار به دست آمده برای ورود به بقیه گوشه‌ های بازار هم اقدام کنید.

درآمد فروشگاه اینترنتی نیچ مارکتینگ

این کار را به تمامی افرادی می ترسند با وجود دیجی کالا وارد بازار شوند، توصیه می‌ کنیم. لازم نیست فروشگاه‌ تان را از محصولات زیادی پر کنید. یک محصول خاص از آن را انتخاب کنید و تمرکزتان را روی همان بگذارید.

3- تولید محتوای با کیفیت و هدفمند

تا به حال به شما پیش آمده که وقتی قصد خرید از یک فروشگاه اینترنتی را دارید، چقدر زمان صرف خواندن مشخصات محصول و نظرات کاربران می کنید؟ بعد از نیم نگاهی به قیمت محصول انداختید، سریع به سراغ مطالعه ادامه مطلب می می روید.

به این خاطر که مشتری شما نی تواند محصول را از نزدیک ببیند. پس هر چه اطلاعات بیشتری به او بدهید بیشتر برای خرید محصول ترغیب می شود. زمانی که شما اطلاعات مفید زیادی به مشتری می دهید او نیز واکنش بیشتری نشان می‌ دهد و برای محصول‌ تان کامنت می گذارد. همان طور که می دانید اهمیت کامنت مشتریان دیگر در فروش محصول تاثیر  بالایی دارد.

جمع بندی

درآمد راه اندازی فروشگاه اینترنتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از نوع محصولی که برای فروش انتخاب کرده اید تا میزان و کیفیت تبلیغات و پشتیبانی و بازاریابی، در میزان درآمد فروشگاه اینترنتی موثر است. درآمد هیچ فروشگاه اینترنتی حتی فروشگاه های بزرگی مثل آمازون، علی بالا، ایبی و یا دیجی کالا، یک شبه چند میلیارد نبوده بلکه با تلاش و زحمت بسیار به این میزان رسیده است. شما نیز باید از این فروشگاه ها الگو بگیرید و از راهکار های آن ها برای رسیدن به درآمد بالا استفاده کنید.

درآمد فروشگاه اینترنتی شما حدودا چقدر است؟ آیا راه های دیگری برای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی می شناسید؟ خوشحال می شویم نظرات و سوالات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

علی ذکاوت

چند سالی هست که در حوزه سئو و تولید محتوا کار میکنم و بیشتر فعالیتم مربوط به دیجیتال مارکتینگ است و علاقه زیادی به یادگیری در این زمینه دارم

1 دیدگاه برای درآمد راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

    ممنون از شما که مطالعه فرمودید آقای محمد فر

نظر: