نحوه محاسبه هزینه پستی برای فروشگاه اینترنتی

به نظر شما هزینه پستی چگونه محاسبه می شود؟ یکی از بخش های جدا نشدنی فروشگاه های اینترنتی، نحوه ارسال کالاهای این فروشگاه ها به دست مشتریانشان است که یکی از پر کاربرد ترین روش ارسال از طریق شرکت پست می باشد. در این نوشته از سایت مدیر ابزار برای شما نحوه محاسبه هزینه پستی برای فروشگاه اینترنتی را توضیح خواهیم داد.

دوره راه اندازی فروشگاه اینترنتی

نحوه محاسبه هزینه پستی

از بسترهای مهم در زندگی ما انسان ها می توان به هزینه های پستی و نحوه محاسبه آن اشاره کرد که با کمک نرم افزاری که شرکت پست در وبسایت خود قرار داده به راحتی قابل مشاهده و محاسبه می باشد. مزیت این کار این است که باعث می شود فرد بدون تماس یا حتی مراجعه حضوری، از تعرفه های پستی مرسوله خود اطلاع پیدا کند.
هموطنان با استفاده از این خدمت به راحتی  می توانند با خیال آسوده هزینه های پستی خود را محاسبه کنند. البته در زمان حساب کردن باید اطلاعاتی مانند استان مبدا و مقصد، نوع پرداخت، وزن، قیمت محصول و…. وارد شود تا محاسبه هزینه پستی به درستی انجام شود.

نحوه محاسبه هزینه پستی

 

این روزها اکثر مبادلات تجاری به صورت آنلاین بسیار متداول و رایج است. به علت بالا رفتن دسترسی به  اینترنت و تعداد فروشگاه های اینترنتی، افراد در بیشتر موارد ترجیح می دهند تا برای صرفه جویی در زمان، بدون اینکه مسافتی را طی کنند، در هر مکانی به سهولت از فروشگاه های اینترنتی خرید کنند. فروشگاه اینترنتی را می توان وبسایتی شبیه به یک فروشگاه واقعی تلقی کرد،که کالاهای خود را برای فروش در اینترنت و فضای مجازی در معرض دید کاربران قرار می دهد و خریداران بعد از انتخاب کالای مورد نظرشان، آن را سفارش می دهند.

در این بین  بعضی از  کاربران به علت تجربه های تلخ و یا مشاهده اخبار کلاهبرداری های اینترنتی در سایت های دیگر اعتماد زیادی به فضای پرداخت آنلاین در فروشگاه اینترنتی ندارند. برای این عده از افراد نیز در بیشتر فروشگاه ها راهکار و ماژولی به  عنوان پرداخت در محل قرار داده شده است؛ به این صورت که مشتریان بعد از آن که کالای خود را  از مامور پست و یا پیک تحویل گرفتند، هزینه خرید را به صورت نقدی در همان محل پرداخت می کنند.

ارسال کالا به کمک شرکت پست با استفاده از ماژول پرداخت در محل

فروشگاه های آنلاین قادرند با ایجاد یک امکان با اتصال به شرکت پست این فرصت را به مشتریان خود بدهند که از طریق پست نیز پرداخت در محل دریافت کالا داشته باشند. در این نوع از پرداخت ها  مشتری بعد از انتخاب کالای مورد نظر، اطلاعات لازم برای ارسال کالا را در قسمت های مشخص شده مربوطه در سایت فروشگاه اینترنتی وارد می کند، بعد از آن شرکت پست، کالا و بسته را از فروشنده تحویل گرفته و به آدرس مشتری ارسال می ‎کند.

در زمان تحویل بسته به مشتری از طرف شرکت پست هزینه‎ ارسال طبق فاکتوری که  صادر شده از مشتری دریافت می ‎شود و در زمان معلوم و از قبل مشخص شده مبلغ کالا به حساب فروشنده واریز میگردد.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید
بهترین شرکت پرداخت درب منزل کدام شرکت است؟

پرداخت در محل

برای استفاده کردن از سیستم پرداخت در محل، فروشنده باید یک قرارداد با شرکت پست ببندد و در آن مواردی مانند حوزه تحت پوشش، افزایش نرخ تعرفه های پستی در طول مدت زمان قرار داد ، هزینه های پستی بر اساس تعرفه های مصوب و … را در آن عنوان کند. قابل توجه است که مدت زمان این قراردادها به صورت یک ساله بوده و شرکت پست 2 بار در هفته مبالغ دریافتی را به حساب فروشگاه واریز می کند.

روش‌های ارسال کالا

برای ارسال کالا و بسته از طرف فروشگاه های آنلاین چند روش گوناگون وجود دارد که بسته به فاصله‎ ای که مشتری از انبار اجناس دارد و مدت زمان تحویل سفارشی که انتخاب می کند یکی از این روش‎ها برای او مناسب است. اگر فاصله مکانی مشتری تا انبار کالا و اجناس کم باشد، برای ارسال کالا از پیک موتوری و یا باربری (بسته به اندازه و ابعاد جنس) استفاده می شود؛ ولی در صورتی که این مسافت طولانی باشد اجناس از راههای دیگر با توجه به مقصد نهایی برای مشتریان ارسال می شوند.

روش‌ ارسال پست پیشتاز

ارسال کالا با پست پیشتاز

اگر قصد دارید بسته خود را به  صورت پیشتاز ارسال کنید، می توان گفت یکی از سریعترین و مطمئن ‎ترین راه ها برای ارسال مرسولات خود انتخاب کرده اید زیرا در این صورت برای اشیای قیمتی و با ارزش شما احتمال آسیب وجود ندارد و توصیه ما به شما  استفاده از این نوع روش ارسال است. در این نوع ارسال بسته ‎ها حداکثر تا مدت زمان سه روز کاری به دست افراد می ‎رسند و محاسبه تعرفه دقیق ارسال طبق مسافت متغیر است.

روش ارسال سریع

در روش ارسال سریع اکثرا بسته ها بعد از یک روز کاری بدست شما می ‎رسد و ارسال محصولات توسط انواع سرویس های خدمات مانند پیک موتوری و ارسال کالا انجام می گیرد. مشتریانی که برای تحویل کالای خود عجله زیادی دارند، باید از فروشگاه اینترنتی که کالای خود را انجام می دهند درخواست کنند، کالا در اسرع وقت برای آن ها ارسال شود و در عوض فروشگاه ها می توانند این روش ارسال را به مشتریان خود پیشنهاد دهند، البته لازم به ذکر است که هزینه ی ارسال سریع را نیز مشتری باید پرداخت کند.

ارسال توسط باربری اتوبوسی

در روشی که  امکان ارسال پستی وجود نداشته باشد، و یا به هر دلیل در خواست مشتری از فروشگاه آنلاین، کالا ها را می توانند از طریق باربری اتوبوسی ارسال کنند. در این روش مدت زمان تحویل سفارش طبق مسافت و مقصد مورد نظر محاسبه می شود.

ارسال از طریق حمل ‌و نقل هوایی

اگر نتوان از طریق هیچ کدام از روش های قبل بسته را ارسال کرد و یا  زمان دریافت کالا برای مشتری دارای اهمیت زیادی باشد، می توان روش حمل و نقل هوایی را انتخاب نمود که قیمت آن با توجه به وزن بسته ارسالی تعیین می ‎شود. لازم به یادآوری است که در این روش مشتریان برای دریافت کالا خود باید در فرودگاه حتما خود حضور داشته باشند و بسته را تحویل بگیرند.

جدول هزینه های پستی تهران و شهرستان ها

هزینه پست پیشتاز و سفارشی

هزینه پست پیشتاز و سفارشی

هزینه پست پیشتاز و سفارشی

 

 

سرویس دهندگان ارسال مرسولات

همه روش هایی که در بالا ذکر شد برای ارسال کالا توسط سرویس دهندگان و فروشنده، شرکت های حمل و نقل و شرکت های پستی موجود و قابل اجرا در سطح کشور است. فروشندگان اکثرا به اندازه نیاز خودشان با یکی از این شرکت ها قراردادی منعقد کرده و بسته های ارسالی خود را با همکاری آنها به دست مشتری می رسانند. هر یک از این سرویس دهندگان طبق مسافت طی شده ، جنس و نوع کالا، وزن کالا، داخل کشور بودن یا نبودن مقصد و… خدمات و قیمت خاص خود را دارند. بعضی از این سرویس دهندگان عبارت اند از:

  •  الوپیک: این سرویس دهنده را می توان در ارسال های سریع و درون شهری مناسب دانست.
  •  تیپاکس: این سامانه شامل ارسال های درون شهری ،بین شهری و هم ارسال های بین المللی می باشد.
  •  کالا رسانان چاپار: این سامانه هم مانند تیپاکس بوده و شامل ارسال های درون شهری و بین شهری، و هم ارسال های بین المللی است.
  •  اسنپ باکس: این سرویس دهنده را بهتر است در ارسال های سریع و درون شهری استفاده کرد.
  •  یارباکس: این سامانه هم برای ارسال کالا از یک شهر به شهر دیگر مناسب است.

لازم به ذکر است که اغلب مبالغ ارسال کالا بر طبق وزن بسته مشخص و تعیین می گردد. سایت هایی که محصولاتی با این خصوصیات را می فروشند، این امکان را در سایت خود قرار دادند که هزینه ارسال بر اساس وزن بسته حساب شده و مبلغ کلی قابل پرداخت تعیین گردد.

افزونه محاسبه هزینه پستی ووکامرس یکی از شرایط ایجاد هر فروشگاه اینترنتی می باشد. همه ما می دانیم که وردپرس ضعف بزرگی در زمینه محاسبه نرخ پستی ایران دارد، مبنای زیادی در محاسبه نرخ ارسال سفارشی و پیشتاز در کشور ما وجود دارد و حساب هر کدام از آنها برای مشتریان می تواند سختی بسیاری برای شما داشته باشد، افزونه های زیادی وجود دارند که می توانند این کار را برای شما انجام دهند.

محاسبه هزینه پست با افزونه woocommerce iran post shipping

این افزونه woocommerce iran post shipping روش محاسبه هزینه پست سفارشی و پیشتاز ایران را به ووکامرس اضافه می کند و از این پس با استفاده از آن هزینه های حمل و نقل به صورت اتوماتیک اضافه خواهند شد.

افزونه حمل و نقل ووکامرس

مشخصات افزونه

  •  افزودن دو روش ارسال پیشتاز و سفارشی
  •  محاسبه نرخ پستی پست های پیشتاز و سفارشی به صورت اتوماتیک
  •  دارای امکان اضافه شدن مبلغ به صورت ثابت
  •  امکان افزودن مبلغ به صورت  درصد
  •  مشخص کردن مسافت از مبدا تا مقصد و محاسبه کردن نرخ اتوماتیک
  •  محاسبه بر طبق واحد های پولی ریال ، تومان و هزار تومان
  •  اندازه گیری بر اساس واحد های وزن گرم و کیلوگرم
  •  تشخیص کد پستی نامعتبر مقصد
  •  حساب کردن نرخ کد پستی نامعتبر
  •  مشخص کردن مبلغ بیمه و مالیات پستی به صورت اتوماتیک
  •  محاسبه نرخ بر طبق وزن
  •  در صورت عدم وجود واحد های پولی ایران اضافه کردن به شکل اتوماتیک
  •  در صورت عدم وجود لیست استان های ایران افزودن به صورت اتوماتیک

تصاویری از دموی افزونه woocommerce iran post shipping

جمع بندی

یکی از دغدغه ها و چالش های فروشگاه های اینترنتی، ارائه خدمات خود با بهترین قیمت برای جلب مشتریان است، و یکی از این موارد هزینه ارسال کالا های خود به دست مشتریان است. برای ارسال محصولات به دست مشتریان روش ها و شرکت های مختلفی وجود دارند که می توان با آن ها قرارداد بسته و محصوبات خود را به دست مشتریان رساند.

در این مطلب برای شما نحوه محاسبه هزینه پستی برای فروشگاه اینترنتی را بیان کردیم و همچنین شرکت های ارائه دهمده این خدمات را معرفی کردیم و در پایان برای شما افزونه ای را معرفی کردیم که با نصب این افزونه، به صورت خودکار هزینه پستی در سایت شما محاسبه شده و نمایش داده می شود.

شما از چه روش هایی برای محاسبه هزینه پستی استفاده می کنید؟ و یا از چه شرکت هایی برای ارسال محصولات خود استفاده می کنید؟ خوشحال میشویم در بخش نظرات برای ما و همراهان سایت مدیر ابزار ارسال کنید.

علی ذکاوت

چند سالی هست که در حوزه سئو و تولید محتوا کار میکنم و بیشتر فعالیتم مربوط به دیجیتال مارکتینگ است و علاقه زیادی به یادگیری در این زمینه دارم

2 دیدگاه برای نحوه محاسبه هزینه پستی برای فروشگاه اینترنتی

    کاربر وب :

    با سلام خدمت شما دوستان . در صورت امکان تصاویر دمو هم قرار داده بشه . با تشکر

      گروه آموزش :

      سلام. ممنون از نظر و پیشنهادی که دادید. چشم تصاویر دمو هم به زودی به همین صفحه اضافه میشه.

    انواری :

    سلام برای نصب فایل دانلود شده از woocommerce iran post shipping
    به مشکل خوردم در صورت امکان راهنمایی کنید. سپاس

      سلام لطفا مشکلتون رو به صورت تیکت پشتیبانی ارسال بفرمایید یا از طریق واتس اپ اعلام بفرمایید تا بررسی بشه

نظر: