اصول و نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک

امروزه با گسترش ارتباط اینترنت، تقریبا می توان گفت تمامی کارها به صورت اینترنتی انجام می شود. اگر شما صاحب مغازه فروش محصولات ارگانیک هستید و می خواهید یک فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک راه اندازی کنید، در این نوشته از مدیر ابزار به شما درباره اصول راه اندازی، روش های راه اندازی و هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک توضیح خواهیم داد.

برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص راه اندازی فروشگاه محصولات ارگانیک، به اینجا مراجعه کنید.

شما باید فروشگاه خود را هر چه سریع تر به صورت اینترنتی هم راه اندازی کنید تا بتوانید با رقبای خود که در اینترنت محصولات را به فروش می رسانند رقابت کنید و فروش خود را چند برابر کنید.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک راه اندازی کنیم؟

شاید شما با شنیدن راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک، به این فکر کنید که حتما باید به دانش کدنویسی و برنامه نویسی مسلط باشید. اما ما در ادامه این مطلب به این ابهام می پردازیم.

فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک

روش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک

شما در کل با دو روش می توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. روش اول این است که طراحی فروشگاه اینترنتی را به یکی از شرکت های طراحی سایت بدهید تا به روش کدنویسی، فروشگاه اینترنتی شما را راه اندازی کنند.

شما در این روش به احتمال زیاد متحمل هزینه زیادی خواهید شد زیرا تمامی بخش های سایت شما باید از پایه نوشته و طراحی شود و تمامی امکانات آن باید به صورت اختصاصی برای سایت شما ایجاد شود. از مهمترین معایب این روش علاوه بر هزینه بالای آن، امکان ویرایش توسط خود شما وجود ندارد زیرا شما به دانش کدنویسی مسلط نیستید و برای هر تغییر باید به شرکت طراحی مبلغی اضافی پرداخت کنید. هزینه راه اندازی سایت با این روش بین 6 تا 10 میلیون تومان بسته به امکانات درخواستی شما، متغییر است.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

روش دوم استفاده از سیستم های مدیریت محتوا یا cms می باشد. شما در این روش با انتخاب یکی از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا یا دروپال، صفحات فروشگاه اینترنتی خود را با المان ها و امکانات آماده طراحی کرده و برای ایجاد هر گونه تغییر و افزودن امکانات جدید، خودتان می توانید این کار را انجام دهید.

هزینه این روش بسیار کمتر از روش کدنویسی میباشد و شما می توانید با خرید هاست و دامنه و قالب که هزینه آن نهایتا 600 تا 800 هزار تومان می باشد. شما می توانید با یادگیری طراحی سایت با cms بدون نیاز به دانش کدنویسی، خودتان فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک خود را راه اندازی کنید.

5 ایده عالی و پر درآمد برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک

تولید محصولات ارگانیک، برای بالا بردن سلامتی و جلوگیری از عوارض ناشی از سوء مصرف محصولات صنعتی و شیمیایی می باشد. اکثر مردم تصور می کنند که منظور از محصولات ارگانیک، فقط محصولات دامی و کشاورزی است. اما محصولات ارگانیک شامل محصولات  غذایی، بهداشتی و دارویی، پوشاک و… می باشد.

در ادامه این مطب به شما 5 ایده پر درآمد و پر فروش برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک معرفی می کنیم.

1- کالاهای اساسی و خوار و بار

یکی از اقلامی که می توانی در فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک خود به فروش برسانید، کالاهای اساسی مانند: نان و غلات، انواع حبوبات، قند و شکر، روغن، عسل، برنج خرما و … می باشد. شما می توانید با قرار دادن این محصولات در فروشگاه اینترنتی خود، در کمترین زمان به به فروش خیلی خوبی برسید.

2- لبنیات

از جمله محصولات ارگانیکی که مصرف کنندگان زیادی دارد، محصولات لبنی مانند: شیر، ماست، کره، خامه و تمامی فراورده های لبنی می باشد. البته لابد به این نکته هم دقت کنید که این محصولات جزو محصولات فاسد شدنی می باشند و باید در شرایط مناسب نگه داری شوند تا از فاسد شدن آن ها جلوگیری شود. بنابراین شما باید این نکته را هم در نظر بگیرید که برخی محصولات را حداکثر تا چه مدتی می توانید به دست مشتریان خود برسانید.

انواع محصولات ارگانیک

3- انواع نوشیدنی های سرد و گرم

این نوع محصولات تنوع بالایی را دارا می باشند شما می توانید همه یا برخی از این محصولات را در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید. این محصولات شامل: انواع چای، دمنوش، گلاب و عرقیات و شربت ها می باشند. محصولات نوشیدنی می توانند هم به صورت خشک و در بسته بندی های مختلف باشند هم به صورت کنسانتره (مانند کنسانتره پرتقال) که در صورت بسته بندی خشک مدت زمان نگهداری آن نیز افزایش می یابد.

4-گوشت و پروتئین

یکی دیگر محصولات ارگانیکی که جزو محصولات اساسی و مصرفی جامعه می باشد، محصولات گوشت و پروتئینی است. این محصول نیز جزو محصولات فاسد شدنی و دارای تاریخ انقضاء می باشد لذا باید در هنگام ارسال به مشتریان این نکته مد نظر قرار گیرد. محصولات گوشتی و پروتئینی شامل: گوشت گاو و گوسفند، انواع ماهی، میگو، مرغ و تخم مرغ، گوشت شترمرغ و خاویار می باشد.

البته به خاطر قیمت نسبتا بالای این محصولات، باید این نکته را در نظر بگیرید که تعداد کمی از مشتریان شما می توانند برخی از این محصولات مثلا خاویار را خریداری کنند. پس در هنگام تامین این محصولات بهتر است بیشتر از حد فروش نباشد.

5-خشکبار و شیرینی جات

از پرطرفدار ترین محصولات ارگانیک، انواع خشکبار یا میوه های خشک شده می باشد. این محصولات به دلیل داشتن درصد پایین رطوبت، ماندگاری بالایی دارند و شما می توانید آن ها را به دست مشتریانی که از فاصله دور سفارش داده اند نیز برسانید. این محصولات می تواند شامل، انواع آجیل یا میوه های خشک شده، انواع بیسکوییت های ارگانیک، مغز بادام، مغز تخمه آفتابگردان، توت خشک و انواع کلوچه ها می باشند.

شما می توانید این محصولات را در بسته بندی های مختلف آماده کرده و در فروشگاه اینترنتی به صورت آنلاین به فروش برسانید.

فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک

نکات مهم برای افزایش فروش محصولات ارگانیک

در تمامی فروشگاه اینترنتی و فیزیکی فروش محصولات اصلی هدف آن می باشد. برای این که فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک شما فروش بالایی داشته باشد، باید یک سری نکاتی را رعایت کنید تا کاربران اینترنت را به فروشگاه خود جذب کنید و آن ها را به مشتری تبدیل کنید. در ادامه این نکات را بررسی میکنیم.

شما می توانید رقبای خود را مورد تحلیل و بررسی قرار داده و از روش هایی که آن ها برای افزایش فروش فروشگاه خودشان استفاده کرده اند بهره ببرید. اصلی ترین رقبای شما رقبای شما سایت های زیر می باشند.

 

توضیحات محصول

شما حتما باید به این نکته مهم دقت کنید که نوشتن توضیحات دقیق و مخصوص محصول تاثیر زیادی در خرید مشتریان دارد. زیرا مشتریان با خواندن توضیحات محصول می توانند تصمیم درستی برای خرید آن محصول بگیرند. در واقع توضیحات مناسب شما به عنوان راهنمای خرید هر محصول محسوب می شود و مشتری با خواندن آن متوجه می شود که در فروشگاه اینترنتی شما می تواند خصوصیات و ویژگی های محصولات را ببیند و با آگاهی کامل نسبت به آن خرید کند.

تصاویر محصول

اولین موردی که کاربر هنگام ورود به سایت فروشگاهی با آن مواجه می شود، تصاویر محصول می باشد. استفاده از تصاویر واقعی و واضح که تمامی ویژگی های محصول در آن نمایش داده می شود می تواند فروش شما را چندین برابر کند. برای اینکه تصاویر مناسبی برای محصول بگیرید باید کمی با تکنیک ها عکاسی و ویرایش عکس ها آشنا شوید. بهتر است یک مکان مشخصی و با نور مناسبی را برای عکاسی از محصولات خودتان انتخاب کنید تا بتوانید بهترین تصاویر را از محصولات ثبت کنید.

به خاطر اینکه محصولات سایت شما از محصولات طبیعی و کشاورزی خواهد بود توصیه می کنیم که از نور طبیعی برای عکاسی محصولات استفاده کنید تا تاثیر گذاری آن بیشتر شود.

تخفیف

استفاده از تخفیف همیشه جواب گوی افزایش فروش می باشد. شما می توانید در مناسبت های مختلف مانند شب یلدا یا ماه رمضان، برای برخی از محصولات که در این مناسبت ها فروش بیشتری دارند، تخفیف در نظر بگیرید تا بتوانید در این مدت محدود فروش بالایی داشته باشید.

ارائه تخفیف بر روی محصولات هم باعث جذب مشتریان جدید می شود و هم باعث می شود مشتریان قدیمی برای خرید از فروشگاه اینترنتی شما تشویق شوند. و همچنین می توانید از ارسال رایگان هم برای خرید های بالای یک مبلغ خاص در نظر بگیرید. با این کار ممکن است محصولاتی که مشتری نیاز ندارد را از شما به خاطر رایگان بودن ارسال آم خریداری کند.

دسته بندی مناسب و جستجوی محصولات

امروزه به دلیل مشغله های زیاد افراد در جامعه، وقت برای گذراندن در فروشگاه اینترنتی کم شده است. وقتی مشتریان شما به سایت شما مراجعه می کنند، می خواند در کمترین زمان محصولات خود را انتخاب و خرید کنند. شما می توانید با قرار دادن محصولات فروشگاه اینترنتی در دسته بندی های مناسب و قرار دادن امکان جستجوی پیشرفته همراه با فیلتر محصولات براساس ویژگی های مختلف، باعث شوید مشتریان در کمترین زمان محصولات خود را انتخاب و خرید کنند.

فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک

ارسال سریع و نحوه پرداخت وجه

سرعت دریافت محصولات توسط مشتری یکی از مهم ترین معیار های خرید از یک فروشگاه اینترنتی می باشد. برخی از اقلام خریداری شده توسط مشتری مانند گوشت و تخم مرغ و محصولاتی از این دست ، باید فوری به دست مشتری برسد. پس شما باید این نکته را در نظر بگیرید که محصولات خود را باید در کمترین زمان به دست مشتری برسانید. مشتریان با دیدن عبارت ارسال سریع، راحت تر به خرید از آن فروشگاه اقدام می کنند.

شما می توانید برای جلب اعتماد مشتریان خود از چند روش پرداخت هزینه محصولات استفاده کنید. مثلا می توانید به مشتری حق انتخاب بدهید که مبلغ محصولات را به صورت آنلاین یا از طریق کیف پول یا به صورت پرداخت درب منزل پرداخت کند. با این کار مشتری با اعتماد کامل از سایت شما خرید می کند.

سخن پایانی

یکی از پر درآمد ترین و سودآور ترین ایده های راه اندازی فروشگاه اینترنتی، راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک می باشد زیرا به دلیل تغییر سبک زندگی مردم جامعه، تعداد افرادی که ارگانیک و طبیعی بودن محصولات خوراکی و مصرفی برایشان مهم است، روز به روز بیشتر می شود. امروزه بیشتر خرید های افراد جامعه به صورت اینترنتی انجام می شود که این فرصت باعث می شود شما با خیال راحت فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک خود را راه اندازی از و آن را به درآمد برسانید.

در این مطلب برای شما درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک گفتیم و راه های افزایش فروش آن را بررسی کردیم. شما چه تجربه ای درباره فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک دارید؟ آیا تجربه خرید یا راه اندازی این نوع فروشگاه را داشته اید؟ خوشحال می شویم آن را در بخش نظرات برای ما و کاربران سایت مدیر ابزار ارسال کنید.

علی ذکاوت

چند سالی هست که در حوزه سئو و تولید محتوا کار میکنم و بیشتر فعالیتم مربوط به دیجیتال مارکتینگ است و علاقه زیادی به یادگیری در این زمینه دارم

2 دیدگاه برای اصول و نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات ارگانیک

    امیر ساکی :

    سلام و وقت بخیر چه مطلب عالی👌🏼
    من میخوام یه فروشگاه اینترنتی بزنم و از اینستاگرام شروع کنم ولی یکی از اساتید تاکید داشت نیچ کار کنید و این خیلی موثره.حالا موندم از همه محصولات بیارم یا نیچ شم فقط رو مثلا روغن.شما میتونید راهنماییم کنید؟

    فریبا فرجام :

    سلام وقت بخیر من یه خانم خاندارهستم توخونه رب گوجه رب انا رلواشک انواع سبزی خورشتی پلویی میوه خشک درست می کنم وفضابرای کاردارم فقط برای فروش آنها مشکل دارم میشه کمکم کنید لطفا

نظر: