راهنمای کامل نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

امروزه به دلیل گسترش سریع بازار محصولات آرایشی و بهداشتی باعث شده تقاضای روز افزون این محصولات در بین مردم هم بالا برود. راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی یکی از راه های فروش این نوع لوازم مصرفی می باشد. اگر شما هم قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی را دارید، به راحتی می توانید از این طریق کسب درآمد کنید اما به شرطی که با استراتژی و برنامه ریزی درست حرکت کنید.

در این مطلب از سایت مدیر ابزار برای شما اصول اولیه و هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی را شرح داده و همچنین به شما نکاتی را بیان می کنیم تا بتوانید با به کارگیری آن ها فروش خود را افزایش دهید.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی

چند نوع لوازم آرایشی می توانید بفروشید؟

محصولات آرایشی شامل طیف گسترده ای از انواع مختلف آن می شود که در مشاغل مختلف از جمله: آرایشگاه ها، سالن ها زیبایی و فروشگاه های لوازم آرایشی و غیره استفاده می شود. پس با توجه به گستردگی طیف محصولات آرایشی ایده راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما می توانید یک ایده عالی و با درآمد بالا باشد.

محصولاتی که می توانید در فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی خود به فروش برسانید، به این صورت است:

  • انواع محصولات آرایشی و گریم
  • محصولات مراقبت از پوست
  • محصولات بهداشت و مراقبت مو
  • محصولات بهداشت و مراقبت بدن
  • انواع لوازم و ابزار های مراقبتی و بهداشتی
  • محصولات بهداشتی ویژه کودک

انتخاب محصول برای فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

درآمد فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی به چه صورت است؟

طبق تحقیقات سایت marketresearch.com تخمین زده می شود که بازار جهانی لوازم آرایشی و بهداشتی تا سال 2025 بیش از 546 میلیارد دلار درآمد کسب کند. این تحقیق به وضوح نشان میدهد که اگر فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی خود را راه اندازی کنید به زودی به درآمد می رسد.

اصول، مراحل و هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

در ادامه این نوشته به شما درباره اصول راه اندازی فروشگاه اینترنتی و همچنین مراحلی را که باید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی طی کنید و میران هزینه ای که برای راه اندازی فروشگاه باید پرداخت کنید را به شما می گوییم.

اصول راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

1- تحقیق و بررسی

قبل از شروع راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی باید به خوبی تحقیق و بررسی کنید تا در ادامه با مشکلاتی مواجه نشوید. منظور از تحقیق و بررسی این است که شما نحوه و میزان تامین محصولات فروشگاه خود را بدانید و براساس آن برنامه ریزی کنید.

مورد بعدی مشخص کردن سرمایه برای تامین محصولات می باشد که باید به طور دقیق مشخص کنید که چه میزان سرمایه برای این مورد می خواهید صرف کنید.

و مورد بعدی توانایی ها و نیروی کار شماست. شما باید قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی، این نکته را شفاف سازی کنید که با چه میزان نیروی کار می خواهید فعالیت خود را در این زمینه شروع کنید زیرا دانستن این مسئله در برنامه ریزی شما برای رسیدن به درآمد نقش مهمی دارد.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

2- ایجاد طرح کسب و کار (بیزنس پلن)

بعد از اینکه تصمیم گرفتید فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی را راه اندازی کنید، باید یک طرح کسب و کار برای خود داشته باشید. مانند هر کسب و کار دیگری، مطالعه بازار برای فروشگاه اینترنتی شما بسیار مهم است. شما برای اینکه فروشگاه آنلاین با جایگاه خوب را راه اندازی کنید، نیاز به تحلیل بازار، مشتریان، رقابت و آینده کسب و کار دارید.

  • تحلیل مشتری

مشتریان شما مهم ترین بخش موفقیت فروشگاه اینترنتی شما می باشند. بنابراین باید تحلیل عمیقی روی مشتریانتان داشته باشید. این کار باعث می شود روند را شناسایی کرده و به نرخ تبدیل خوبی برسید.

  • جنسیت مشتری

شما باید مشخص کنید که محصولاتی که عرضه می کنید برای خانم ها است یا برای آقایان و یا برای هر دو جنس می خواهید محصولات را عرضه کنید.

برای مثال اگر می خواهید محصولاتی را در فروشگاه اینترنتی خود بفروشید که فقط برای خانم هاست، باید محصولات خود را از طریق مشتریان خانم تبلیغ کنید. بازاریابی بر پایه جنسیت مشتری بسیار موثر است زیرا که می توانید تحلیل کنید که کدام جنس غالب مشتریانتان را تشکیل می دهند.

  • سن مشتری

تحلیل کردن گروه سنی مشتریان اهمیت زیادی دارد و شما باید با این گروه سنی ارتباط بیشتری برقرار کنید. برای مثال اگر شما پوشاکی می فروشید که با گروه سنی نوجوان است، شما باید تحلیل های خود را بر روی این گروه سنی متمرکز کنید و یا برای تبلیغات از رسانه هایی استفاده کنید که بیشتر مخاطبان آن ها را نوجوانان تشکیل می دهد.

  • مکان مشتری

شما باید به این نکته توجه کنید که مکان مشتریان شما کجاست و چه نوع محصولاتی را می توانید در این محدوده بهتر بفروشید. برخی از محصولات در مکان های خاصی تقاضایی کم یا زیادی دارند. برای مثال فروش کرم ضد آفتاب در مناطق جنوبی کشور که میزان و شدت تابش نور خورشید زیاد است، بالا می باشد.

پس شما باید منطقه مشتریان خود را شناسایی کنید تا بتوانید مطابق با آن ها محصولات خود را بفروشید.

3- تحلیل رقبا

اگر می خواهید فروشگاه اینترنتی موفقی داشته باشید، حتما رقبای خود تحلیل کنید. این کار باعث می شود شما برنامه ریزی بهرتی برای ادامه مسیر داشته باشید. همچنین شما می توانید با تحلیل رقبای خود از آن ها ایده بگیرید و ببینید که چه امکاناتی باعث فروش بیشتر شما می شود ولی رقیب شما آن را در سایت خود قرار نداده است.

رقبای شما در حوزه فروش اینترنتی لوازم آرایشی کدام سایت ها هستند؟

اگر می خواهید با تحلیل رقبا برنامه ریزی صحیحی برای فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید، باید این سایت هایی که در ادامه نوشته شده است و رقیب شما به حساب می آید را تحلیل کنید.

 

بهترین روش برای فروش محصولات آرایشی چیست؟

خیلی از افرادی که می خواهند وارد حوزه فروش لوازم آرایشی شوند، این سوال را می پرسند که ” برای فروش محصولات آرایشی اینستاگرام بهتر است یا سایت”. می توانید برای دریافت پاسخ این سوال مهم چند نکته ای که در ادامه برای شما می گوییم را بخوانید.

  • مشتریان شما هم در اینستاگرام هستند هم در وب سایت ها یعنی این امکلن را دارید که از هر دو بستر محصولات خود را به فرروش برسانید. پس اگر می خواهید مشتریان خود را از دست ندهید بهتر است هم در اینستاگرام و هم در سایت فروش داشته باشید.
  • خوبی فروش در اینستاگرام این است که راه اندازی آن راحت بوده و نیازمند هزینه اولیه نمی باشد (بعدا برای تبلیغات باید هزینه کنید)
  • در اینستاگرام قابلیت پیگیری سفارشات کار بسیار سختی است زیرا اکثر واریز های شما به صورت کارت به کارت صورت می گیرد و اگر تعداد سفارشات شما بیشتر شد مجبور می شوید چند نفر را برای مدیریت پیج اینستاگرام خود استخدام کنید در حالی که وب سایت تمامی این مدیریت ها را انجام می دهد.
  • اگر شما این یک را فروش را در اختیار داشته باشید ممکن است بعدا با فیلتر شدن آن یا کاهش محبوبیت آن فروش شما نیز تحت تاثیر قرار بگیرد اما یک وب سایت همیشه ارزش و اعتبار خود را حفظ خواهد کرد.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

مراحلی که باید برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی طی کنید تا فروشگاه شما آماده قرار دادن محصولات شده و فروش خود را آغاز کنید به این صورت می باشد.

انتخاب روش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

شما می توانید از دو روش برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده کنید که روش اول راه اندازی فروشگاه اینترنتی به صورت کدنویسی از پایه می باشد اما این روش را به شرطی خودتان می توانید انجام دهید که به دانش کد نویسی مسلط باشید اما در غیر این صورت باید مبلغی حدود 6 تا 10 میلیون تومان به شرکت های طراحی سایت بپردازید تا فروشگاه شما آماده شود.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

البته این هزینه فقط برای آماده سازی اولیه سایت می باشد و شما برای هر گونه تغییرات در سایت باید مبالغ جداگانه ای را برای شرکتی که سایت شما را طراحی کرده بپردازید.

روش دوم استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس می باشد که شما بدون نیاز به داشتن دانش کد نویسی می توانید با هزینه ای حدود 800 هزار تومان صاحب یک فروشگاه حرفه ای شوید.

انتخاب نام دامنه مناسب

یکی از مهم ترین و اولین مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی، انتخاب نام سایت یا همان نام نام دامنه می باشد. زیرا این نام باید هم کوتاه بوده و هم به یک صورت تایپ شود و به راحتی به خاطر سپرده شود.

می توانید نام دامنه خود را نام برندتان قرار ولی دقت کنید که نوشتن نام برند راحت باشد. برای اینکه کاملا با نحوه انتخاب نام برای فروشگاه اینترنتی آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

انتخاب هاست مناسب

فروشگاه های اینترنتی به خاطر ترافیک و حجم بالای محصولاتی که دارند، باید از هاست های پرسرعتی استفاده کنند. زیرا اگر هاست شما مناسب نباشد، فروشگاه اینترنتی شما با کاهش سرعت روبرو خواهد شد. قیمت هاست و دامنه بین 250 تا 300 هزار تومان می باشد.

در انتخاب هاست به این نکته توجه کنید که شرکت ارائه دهنده هاست از پشتیبانی 24 ساعته برخوردار باشد زیرا فروشگاه اینترنتی شما باید در تمام ساعات شبانه روز بدون قطعی کار کند و اگر مشکلی برای هاست به وجود آمد، شرکت ارائه دهنده باید برای پاسخ گویی آماده باشد.

نکاتی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی

در ادامه برای شما نکاتی را بیان می کنیم که با به کار گیری آن ها در فروشگاه اینترنتی خود، می توانید فروش خود را بالا ببرید. برای برخی فروشگاه های اینترنتی مانند فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی، باید یک سری امکاناتی را قرار دهید تا مشتریان شما بتوانند خرید راحت تری داشته باشند.

1- امکان فیلتر محصولات فروشگاه براساس پارامتر هایی مانند دسته بندی، نوع، رنگ، اندازه و قیمت

2- وجود امکان رهگیری سفارشات به صورت لحظه ای

3- گزینه مشاهده سابقه خرید مشتریان

4- صفحه کالاهای تخفیف دار

5- امکان تعیین روش ارسال همراه با محاسبه هزینه

6- دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی

تصاویر با کیفیت محصول

یکی از بخش های مهم در فروشگاه های اینترنتی لوازم آرایشی به تصاویر محصولات مربوط می شود چرا این محصولات به دلیل داشتن رنگ های متنوع و مشابه هم نیاز به از استفاده از تصاویر دقیق است که رنگ واقعی برخی محصولات را نشان دهد و یکی دیگر از قسمت های مهم فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی داشتن دسته بندی کامل و قابلیت فیلتر کردن آن است.

انتخاب تصویر مناسب برای لوازم آرایشی

توضیحات محصول

زمانی که مشتری محصولی را برای خرید انتخاب می کند، دوست دارد همه موارد را درباره محصول مانند: نحوه استفاده، مواد تشکیل دهنده یا مراقبت ها ویژه از محصول را بداند. اگر محصولی توضیحات کافی نداشته باشد، مشتری برای خرید آن مردد خواهد شد و همین عامل باعث می شود فروش شما کاهش یابد.

شما باید برای هر یک محصولات فروشگاه خود توضیحات کافی و منحصر به فرد بنویسید اما به یاد داشته باشید که این توضیحات را سایت های رقیب کپی نکنید.

ارائه تخفیف برای محصولات

همیشه تخفیف دار بودن یک محصول باعث وسوسه مشتریان برای خرید آن می شود. شما می توانید برای این که مشتریان جدیدی جذب کنید ویا مشتریان قدیمی خود را به خرید مجدد تشویق کنید، می توانید بر روی برخی از محصولات تخفیف به مدت محدود قرار دهید.

و یا می توانید جشنواره های تخفیف برای مناسبت های مختلف مانند روز مادر یا اعیاد مختلف برگزار کنید و یا از گزینه ارسال رایگان برای مشتریانی که بیشتر از یک مبلغ خاص پرداخت کرده اند، استفاده کنید.

سخن پایانی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی یک ایده عالی و سود آور می تواند باشد زیرا که امروزه اکثر مردم ترجیح می دهند به صورت اینترنتی خرید های خود را انجام دهند. اما این موفقیت و رسیدن به درآمد بالا یک شبه اتفاق نمی افتد و شما باید هر روز دانش خود را در زمینه افزایش فروش و فنون فروشندگی بالا ببرید.

در این مطلب برای شما مطالبی درباره راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی، بیان کردیم. همچنین به شما گفتیم چگونه می توانید با به کار بردن تکنیک های مختلف می توانید فروش خود را بالا ببرید.

شما چه پیشنهاد و راه کاری برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی دارید؟ خوشحال می شویم نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

علی ذکاوت

چند سالی هست که در حوزه سئو و تولید محتوا کار میکنم و بیشتر فعالیتم مربوط به دیجیتال مارکتینگ است و علاقه زیادی به یادگیری در این زمینه دارم

دیدگاهها

نظر: