راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر

از پر بازدید ترین و پر سودترین کسب و کار های در ایران، راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر می باشد. با توجه به فراگیری استفاده از اینترنت در بین مردم و خرید به صورت آنلاین، راه اندازی فروشگاه اینترنتی بیشتر مورد نیاز جامعه می باشد.

در این مطلب از مدیر ابزار سعی می کنیم برای شما نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر را توضیح دهیم و به طور مختصر درباره راه کار های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر، مطالبی بگوییم.

بهترین محصولات برای فروش در فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر

شما می توانید محصولات زیادی را که در حوزه لوازم التحریر می باشد، در سایت خود به فروش برسانید. تعدادی از مهم ترین ابزار هایی که می توانید در سایت فروشگاهی خود بفروشید را معرفی میکنیم.

  • ابزار های طراحی و نقاشی

شامل : انواع مداد رنگی، ماژیک، آبرنگ، مداد تحریر، رنگ گواش

  • نوشت افزار

انواع مداد و خودکار، پاک کن، تراش، روان نویس، اتود طراحی، قلم خوشنویسی

  • لوازم اداری

شامل انواع لوازم اداری و بایگانی، پوشه، لوازم مورد نیاز مهد کودک و مدارس، دفتر چه یادداشت، مقوا

اصول راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر

فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر هم مانند سایر فروشگاه های اینترنتی دیگر نیازمند خرید سه مورد هاست، دامنه و قالب می باشد. هزینه خرید هاست، دامنه و قالب حداکثر 700 تا 800 تومان می باشد که البته اگر بخواهید دامنه .ir بخرید هزینه آن کمتر خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

دو نکته مهم را باید قبل از راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر به یاد داشته باشید. نکته اول مشتریان هدف شماست. مشتریان فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر معمولا از بخش گروه های زیر می باشند. شما باید ابتدا بدانید مشتریان شما از کدام یک از گروه های زیر می باشند.

دانش آموزان و معلمان: این گروه از مشتریان شما، در طول سال به انواع لوازم التحریر مانند مداد و خودکار، خط کش و دفتر و… احتیاج خواهند داشت. اگر می خواهید لوازم التحریر این گروه سنی را بفروشید، باید با این گروه ارتباط خوبی برقرا ر کنید.

شناخت نشتری هدف در راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر

کارمندان ادارات: این گروه از مشتریان علاوه بر نوشت افزار لوازم خاصی را خریداری می کنند. لوازمی مانند پوشه، ابزار های اداری مانند منگنه یا انواع کاغذ در اندازه های مختلف  یا پاکت های اداری برای قرار دادن نامه یا برخی برگه های خاص یا انواع فایل برای نگهداری پرونده ها در بایگانی.

دانشجویان: این گروه سنی بستگی به نوع رشته تحصیلی خود، لوازم خاصی را خریداری می کنند. مثلا دانشجویان رشته معماری و نقشه کشی از ابزار های ترسیم و نقشه کشی استفاده می کنند و دانشجویان رشته شیمی، از ابزار های مربوط به آزمایشگاهی استفاده میکنند.

هنرجویان: هنر جویان معمولا علاوه نوشت افزار های متداول، از برخی ابزار های مربوط که تخصص خود استفاده می کنند. مثلا هنرجویان حوزه نقاشی، به ابزار هایی مانند، اتود طراحی و بوم نقاشی و رنگ نیاز دارند

نکته دوم نحوه تامین و انبار محصولات می باشد. وجه تمایز فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر با فروشگاه فیزیکی این است که شما محصولات فیزیکی و قابل لمس برای مشتریان می فروشید پس باید یک مکانی که می تواند به صورت انبار یا مغازه فیزیکی باشد برای نگهداری محصولات می باشد.

مورد بعدی نحوه ارسال محصولات برای مشتریان می باشد. شما باید مشخص کنید به چه طریقی می خواهید محصولات خود را برای مشتریان ارسال کنید؟ و یا نحوه پرداخت هزینه محصولات به صورت آنلاین می باشد یا به صورت پرداخت در محل.

روش ها و مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر

شما می توانید به دو روش متداول فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر خود را راه اندازی کنید. روش اول به این صورت است که شما کار طراحی سای فروشگاهی خودر را به شرکت های طراحی سایت می دهید و به روش کدنویسی از پایه و دریافت حدود6 تا 10 میلیون تومان بعد از یک ماه سایت شما را تحویل می دهند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

یکی از مهم ترین ایرادات این روش این است که قطعا هزینه زیادی را برای ساخت فروشگاه اینترنتی باید بپردازید. و دومین ایراد بزرگ این روش این است که شما به دلیل نداشتن دانش برنامه نویسی سایت، نمی توانید تغییرات دلخواه را روی سایت خود اعمال کنید و باید مبالغ دیگری را برای ان منظور به همان شرکت طراح سایت  بدهید تا این تغییرات و امکاناتی که شما می خواهید را روی سایت شما ایجاد کنند.

روش دوم راه اندازی فروشگاه اینترنتی به صورت سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس می باشد که می توانید با افزونه فروشگاه ساز ووکامرس، بسیار سریع تر از روش قبل و در طول چند روز، فروشگاه خود را راه اندازی کنید.

مهم ترین مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی با این روش هزینه پایین، سرعت راه اندازی بالا و راحتی اعمال هر نوع تغییر در سایت توسط خودتان می باشد. هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی با این روش حداکثر 800 هزار تومان خواهد بود. زیرا شما از امکاناتی استفاده می کنید که قبلا توسط تیم های حرفه ای کدنویسی و طراحی شده است و نیازی نیست دوباره این کار انجام شود.

شما با استفاده از این روش بدون یک خط کدنویسی و آشنایی با دانش برنامه نویسی می توانید یک فروشگاه حرفه ای برای خودتان داشته باشید. همچنین به راحتی می توانید با نصب افزونه، هر نوع امکاناتی را به سایت خودتان اضافه کنید.

هزینه های فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر چه مواردی هستند؟

هزینه های فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر را می توان به بخش های زیر تقسیم کرد:

  • هزینه خرید هاست و دامنه
  • هزینه راه اندازی سایت
  • هزینه های خرید و نگهداری کالا
  •  هزینه ارسال کالا ها
  • هزینه تبلیغات
  • هزینه نیروی کار و پشتیبانی

امکانات فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر

امکاناتی که باید در فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر قرار دهید

فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر به خاطر وجود محصولات زیاد با تنوع بالا، باید از چند امکان مهم برخوردار باشد. همچنین می توانید برای جذاب تر و کاربر پسند تر شدن سایت خود که به برخی از آن را در ادامه اشاره خواهد شد.

1- جستجوی پیشرفته همراه با امکان فیلتر پیشرفته

شما برای راحتی مشتریان و پیدا کردن سریع محصولات، باید امکان جستجو و فیلتر پیشرفته را در سایت خود قرار دهید تا مشتریان بتوانند محصول مورد نظر خود را با ویژگی های خاص، پیدا کنند.

2- امکان تعریف روش های ارسال محصولات

یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای باید برای مشتریان خود روش های مختلف ارسال محصولات را قرار دهد و یا برای جلب اعتماد مشتریان، چند روش پرداخت هزینه را در سایت قرار دهید.

3- دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

یکی از بخش های مهم هر فروشگاه اینترنتی برای جلب اعتماد مشتریان، قرار دادن نماد اعتماد الکترونیکی و نماد ساماندهی در سایت می باشد. مشتریان با دیدن این مجوز ها متوجه می شوند که سایت شما قابل اعتماد بوده و راحت تر محصولات شما را خریداری می کنند.

4- امکان پیگیری سفارشات

یکی دیگر از امکانات مفید فروشگاه های اینترنتی برای مشتریان، امکان پیگیری سفارشات به صورت لحظه ای می باشد. با قرار دادن این امکان در سایت، مشتریان می توانند با وارد کردن کد پیگیری که هنگام ثبت سفارش به او ارسال شده، می تواند ببیند که سفارش او در چه مرحله ای قرار دارد.

5- قرار دادن بخش نظرات مشتریان

قرار دادن بخش نظرات برای هر محصول باعث می شود مشتریان جدیدی می خواهند محصول شما را بخرند، انتخاب دقیق تری داشته باشند. مشتریان می توانند با خواندن نظرات خریداران دیگر، نقاط ضعف و قوت محصول را بدانند و تصمیم درستی برای خرید بگیرند.

6- امکان گفتگوی آنلاین

شما در بخش پشتیبانی سایت خود می توانید از روش های متنوعی استفاده کنید. اما امکان گفتگوی آنلاین یکی از راحت ترین و سریع ترین راه های ارتباط با مشتریان است.

با این امکان مشتری می تواند در هر لحظه که مشکلی برایش پیش آمد یا سوالی داشته باشد می تواند از طریق چت آنلاین از واحد پشتیبانی شما بپرسد.

سخن پایانی

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر یکی از ایده های فروشگاه اینترنتی با درآمد بالا به حساب میاد. شما می توانید انواع نوشت افزار ها و لوازم التحریر و ابزار های لازم برای دانش آموزان، دانشجویان، هنرجویان و کارمندان را به فروش برسانید. در این نوشته برای شما اصول و روش های راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر را، شرح دادیم.

همچنین برای شما گفتیم که برای راحتی مشتریان و افزایش فروش فروشگاه اینترنتی، چه امکانات و راه کارهایی را به کار ببرید. شما از چه روش هایی یا امکاناتی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی استفاده می کنید؟

آیا تجربه راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر را داشته اید؟ با چه چالش هایی  در راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواجه شده اید؟ خوشحال می شویم تجربیات و پیشنهادات و سوالات خود را در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

علی ذکاوت

چند سالی هست که در حوزه سئو و تولید محتوا کار میکنم و بیشتر فعالیتم مربوط به دیجیتال مارکتینگ است و علاقه زیادی به یادگیری در این زمینه دارم

1 دیدگاه برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی لوازم التحریر

    محدثه :

    خوبه

نظر: